مجله پزشکی

سلام خوش آمدید

نکات مهم قبل از انجام جراحی های لاغری:


- کسانی که لیپوماتیک را انجام می دهند نباید فشار خون بالا داشته باشند

- میزان گلوکز و دیابت باید کنترل شود

- خطر بیماری قلبی عروقی باید در نظر گرفته شود

- بیماران باید سالم باشند

- آزمایش خون مورد نیاز است

- آزمایش بارداری نیز باید انجام شود


Image result for ‫لیپوماتیک‬‎


لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی انجام می شود. جراحان پلاستیک برش های طول 2 تا 6 میلی متر را در ناحیه انتخابی ایجاد می کنند. لوله کانولا وارد داخل بافت های چربی می شود و آنها را از طریق حرکت چرخشی و ارتعاش آن تخریب می کند. این حرکات هیچ عارضه ای را برای بیمار وارد نمی کند.

بعد از جراحی، بیماران تغییرات و کاهش وزن خود را به زودی احساس می کنند. 

چربی های حذف شده را می توان برای افزایش سایز و حجم سایر نقاط بدن مثل سینه، باسن و... استفاده کرد.



نتایج جراحی را چه کسانی دریافت می کنند؟


لیپوماتیک نتایج مثبتی در افراد ایجاد می کند اما میزان موفقیت در افراد زیر بیشتر است :


1-      افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند و وزن آنها تقریبا متعادل است . در واقع این افراد با کاهش میزان چربی های اضافی اندام خود را زیباتر می کنند. ماند برداشتن چربی های پشت کمر و یا بازو ها


2-      کسانی که دارای وزن ثابتی هستند و دائم در حال نوسان نیستند ، این افراد می توانند برای زیبا سازی اندام خود لیپوماتیک را انجام دهند و در واقع لیپوماتیک را برای شکل و فرم دادن به بدن خود انتخاب می کنند.


3-      افرادی که با رژیم و ورزش لاغر شده اند و نقاطی از بدن آنها باقی مانده که نمی توانند چربی های آن را از بین ببرند. این مشکل در چاقی های زیر شکم و یا پهلو ها دیده می شود .


4-      افرادی که اضافه وزن بالایی دارند و برای کاهش وزن قادر به گرفتن رژیم یا ورزش کردن نیستند و می خواهند وزن خود را ثابت کنند .


5-      افرادی که می خواهند چربی های یک نقطه از بدنشان کاهش یابد مثلا فقط چربی های شکم یا فقط چربی های قسمت ران


البته به این نکته توجه داشته باشید که در هر جلسه از لیپوماتیک تا ۹ لیتر چربی قابل تخلیه می باشد می توان در هر بار ۶ تا ۸ کیلو از وزن بیمار را کم کرد . این مقدار چربی لاغری قابل توجهی در فرد ایجاد خواهد کرد .


ابتدا مهم ترین سوال را مطرح می کنیم:


اضافه وزن شما چه میزان است؟

جهت محاسبه ی اضافه وزن هر شخص راه های متفاوتی وجود دارد. اما در این قسمت تنها یکی از آسان ترین های آن ها را بررسی خواهیم کرد. این روش اندازه گیری شاخص توده بدن (BMI) نام دارد. این روش جهت تشخیص اختلالات وزنی نیز به کار می رود.


روش محاسبه وزن ایده آل (BMI)

ابتدا وزن خود را (کیلوگرم) اندازه گیری کنید.

سپس قد خود را بر حسب متر اندازه گیری کنید و عدد به دست آمده را به توان دو برسانید.

حال وزن را تقسیم بر مجذور قد کنید.

حال عدد به دست آمده را با حالت های زیر مقایسه کنید:


کم تر از ۱۸٫۵ : کم وزن

 ۱۸٫۵ تا ۲۵ : وزن طبیعی

 ۲۵ تا ۳۰ : اضافه وزن

 ۳۰ تا ۳۵: چاقی متوسط

 ۳۵ تا ۴۰ : چاقی زیاد

بیشتر از ۴۰ : فوق العاده چاق

حال می توانید به راحتی متوجه بشوید در چه وضعیتی قرار دهید. اگر تعادل دارید که خب خوش به حالتان! اما اگر چاق تر از حد متوسط هستید ، باید بدانید که مناسب ترین روش برای شما رژیم و ورزش است.


لیپوماتیک ارزان


اما افرادی که چاقی زیاد دارند می بایست علاوه بر رژیم و ورزش به پزشک نیز مراجعه نمایند. زیرا ممکن است رژیم و ورزش به اندازه کافی بر روی این افراد تاثیر گذار نباشد. اکنون این پرسش مطرح می شود که کدام یک از جراحی ها را برای کاهش وزن خودمان انتخاب کنیم …

از نمونه های این جراحی ها می توانیم به گذاشتن بالون درون معده ، کوچک کردن معده مثل پلیسه و اسلیو معده ، کوتاه کردن روده مانند بای پس معده و یا روش های آسنا تر مانند لیپوماتیک و لیپوساکشن.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

لیپوماتیک چیست LIPOMATIC
بیشترین سوالات در لیپوماتیک بر این نکته متمرکز است که لیپوماتیک چیست ، عوارض لیپوماتیک چیست و همچنین اینکه برتریهای این روش نسبت به روشهای گذشته چیست . لیپوماتیک در حقیقت یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته برای تخلیه چربیهای موضعی زیر پوست می باشد. تکنولوژی بکار گرفته شده در این ابزار بقدری دقیق و فوق العاده عمل می کند که کاملا آنرا از لیپوساکشن متمایز می سازد. همچنین برتری این دستگاه بر لیزر لیپولیز هم در حین عمل برای جراح و هم در نتایج عمل برای بیمار کاملا مشهود می باشد.

لیپوماتیک Lipomatic با استفاده از امواج اینفراسونیک و ارتعاش (Vibration) و نوسان ثابت حول محوری (Nutation) سلولهای چربی را از محل اتصالات آنها به یکدیگر جدا می سازد و بدون اینکه منجر به تخریب سلولهای چربی گردد، سلولهای بافت چربی را سالم از زیر پوست با عمل ساکشن خارج می نماید. به همین دلیل از سلولهای خارج شده چربی توسط این تکنیک می توان مجددا بعنوان فیلر برای حجیم سازی گونه و صورت و یا سایر اعضاء استفاده نمود. قابل ذکر است که این چربی بمراتب دارای دوام بیشتر و تورم کمتر پس از تزریق بعنوان فیلر می باشد و نسبت به چربی کشیده شده توسط ساکشن برای حجیم سازی بسیار سالمتر (Intact) است.